Az internetes kereskedelem folyamatosan fejlődő üzletág, a technológia fejlődésének köszönhetően talán gyorsabban is változik ez a terület, mint a többi kereskedelmi lehetőség. Bejegyzésünkben azt fogjuk megnézni, hogy milyen változások, trendek várhatók a webáruházak területén.
Reszponzív, mobilbarát design
Az egyik legfontosabb dolog, ami ugyan nem csak a jövőre vonatkozik, a mobilbarát webáruház készítés. Az okostelefonoknak köszönhetően rendkívül megnövekedett a mobilról vásárlók aránya, amit várhatóan a jövőben csak növekedni fog. Ezeket a vásárlókat nem szabad elszalasztani, és a webshop működését úgy kell kialakítani, hogy minél könnyebb legyen mobilról, tabletről vásárolni.
Személyre szóló ajánlatok
A személyre szóló ajánlatok, termékek, akciók működését a nagyobb webshopoknál, internetes piactereknél már megfigyelheted. A megnézett, kosárba rakott termékek, vagy a korábbi rendelések alapján a rendszer olyan termékeket mutat neked, amik nagy valószínűség szerint érdekelhetnek. Ennek előnye a webáruház számára, hogy a vásárlónak kevesebb időt kell böngészéssel, kereséssel tölteni, és hamarabb el tudnak jutni a vásárlásig.
Minél több fizetési, szállítási lehetőség
Sok webáruház csak egyetlen fizetési lehetőséggel (általában utánvét) és egy szállítási lehetőséggel (pl. Posta) rendelkezik. Ezek azonban nem elégítik ki minden vásárló igényeit. Törekedni kell tehát arra, hogy minden egyes vásárló megtalálja a számára megfelelő, legjobb megoldást, mivel ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy vásárol-e valaki webshopodból vagy sem.