Az internet, a technológiák fejlődése jelentősen megváltoztatta mindennapjainkat, életünket. Az internetnek köszönhetően ma már szinte minden ügyet el lehet intézni online, otthonról. Nincs ez másképp a vállalkozások, a cégek ügyintézése során sem, ugyanis meg sem kell mozdulni a teljes ügyintézési folyamat alatt.
A céges ügyintézés egyik gyakran kötelező dokumentuma a cégkivonat. Ma már nincs szükség arra, hogy befáradjunk a cégbíróságra, ha cégkivonatot szeretnénk igényelni, hanem online is el lehet intézni a folyamatot. Nem csak az igénylés, hanem a cégkivonat kézhezvétele is elektronikusan történik, kivéve, ha közhiteles cégkivonatra van szükségünk, az ugyanis minden esetben papír alapon fog érkezni. Szerencsére azonban az e-hiteles cégkivonat megfelel a céges ügyintézéséhez, többek között pont az ügyintézés megkönnyítése miatt.
Az ügyintézés során a személyazonosság igazolása is történhet az interneten keresztül, köszönhetően az új személyi igazolványnak és a számítógépes használathoz szükséges kártyaolvasóknak.
A személyazonosság és a cég adatainak igazolása mellett legtöbbször csak az űrlap kitöltés és a dokumentumok feltöltése azok a folyamatok, melyekre szükség van az ügyintézés elindításához.
Sőt, amíg régebben csak személyesen lehetett aláírni dokumentumokat, szerződéseket, addig ma már, köszönhetően az Ügyfélkapunak és a digitális aláírásnak, ehhez sem kell kimozdulni, várni, hanem azonnal elvégezhető az aláírási folyamat az interneten keresztül.